2012/04/10

Asymilacja kulturowa

Temat obszerny jak Szwecja długa i szeroka :)

Kto nie spróbował ten nie wie, jak przeprowadzka do innego kraju może zmienić punkt widzenia na wiele spraw, które dla jednych wydają się normalne, a dla innych wprost z kosmosu. 

Nie wiem jak w innych krajach świata, ale tu w Szwecji, całokształt otoczenia uczy szeroko rozumianej tolerancji. Jakkolwiek wytłumaczyć to pojęcie - odda ono wszystko co mam na myśli. 
Otóż...wydawać by się mogło, że jako obywatelka państwa (bądź co bądź) cywilizowanego, jestem nauczona wyrozumiałości oraz tolerancyjna dla wszystkich napotkanych mi ludzi i "zjawisk" z nimi związanych. Jednak to czego doświadczyłam w Polsce (mieszkając w dużym mieście) to kropla w morzu różnorodności, która kapie na mnie każdego dnia i skłania do refleksji.
Jako, że to ja jestem nowa w tym miejscu, uważam, iż do mojego obowiązku należy dostosowanie się do panujących tu norm i zasad. Dla mnie nie jest to trudne, a raczej przyjemne - być może z racji mojego wieku, ale jestem w stanie zrozumieć niemożność przełknięcia różnych aspektów kulturowych przez starsze pokolenie :)

Takowych aspektów jest wiele - poprzez wychowanie dzieci, stosunek partnerów na poziomie relacji mąż - żona, życie starych ludzi, aż w końcu zróżnicowanie kulturowe, które to nawet nie nam przyjezdnym trudno ogarnąć, lecz właśnie rodowitym obywatelom tego państwa.  
Prawdę powiedziawszy podziwiam ich za tak daleko idącą wyrozumiałość w stosunku do imigrantów, a wiem co mówię bo doświadczam tego bardzo często...

Rozpisałam się znów tak bardzo, że w trakcie pisania postanowiłam zakończyć dzisiaj na tym długimmm wstępie i pozostawić każdy temat, o którym chciałabym Wam opowiedzieć na raz/y następny/e.
Jest co opowiadać...gwarantuję!

Tymczasem sięgam po książkę na dziś, którą serdecznie polecam ;) A może ktoś z Was już ją czytał?




 Do następnego!

5 komentarzy:

Dżoana pisze...

olejek kokosowy kupilam w jakims indyjskim sklepie gdzie jest wszystko i nic :)

Anonimowy pisze...

Lubie zagladac do Ciebie ,ksiazka super!!!!!!!!!!!! rowniez polecam:)

PROJECTTINAA pisze...

Dziekuje za mile slowa:D
Asia -dzieki za odp,zagladne jak bede na zakupach bo chetnie zakupie

Anonimowy pisze...

jestem pierwszy raz i spodobał mi się Twój blog. Będę zaglądać częściej.

PROJECTTINAA pisze...

Stylezjia - dziekuje, zapraszam i zagladne rowniez do Ciebie :)